יום שבת, 3 במרץ 2012

לעשות מתח

אנשים רבים מתאמנים ועובדים מאוד חזק על הגב, ועל היד האחורית, אבל מפספסים תרגיל מאוד פשוט שניתן לעשות כמעט בכל מקום, מתח
כפי שידוע, מתח בדומה לתרגילים רבים אחרים שקשורים לעבודה באמצעות משקל גוף ולא משקולות, ניתן לשנות ולעשות זאת באמצעות ווריאציות שונות אשר יעזרו ויעבדו בצורה יותר אינטנסיבית על השרירים השונים הפועלים בזמן התרגיל.

הפעם לא אסביר יותר מידי על השרירים הפועלים והגורמים הפועלים כאשר אנו עושים מתח, ופשוט אסביר איך יש לעשות מתח, וכיצד לעזור לעשות מתח למתחילים. אז קדימה לעבודה.

שלב 1 -
קופצים ותופסים במוט המתח, או במוט ברזל התלוי באוויר, אשר יש לנו אחיזה נוחה בו. חשוב לזכור שהרצפה מתחת למוט תהיה נוחה וישירה, על מנת שמתי שנרד מן המתח לא נפגע לעצמנו ברגליים. אנו תופסים את המתח ברוחב כתפיים או רחב יותר, כאשר אם נאחוז במוט ברוחב גדול מרוחב כתפיים אנו נעבוד יותר חזק על הגב, ויהיה יותר קשה לבצע את התרגיל.

שלב 2 -
ננסה לעלות את הגוף קדימה ולמשוך את עצמנו למעלה, ייתכן כי בהתחלה לא תצליחו לעשות מספר רב של חזרות, ומומלץ לנסות לעשות את המקסימום בכל פעם. בנוסף אם קשה לנו תוכלו להעזר בחבר אשר יחזיק את הרגליים שלכם בזמן שאתם מנסים לעלות וככה יוריד חלק מהמשקל שפועל עליכם זאת אופציה שעוזרת לעשות מתח למתחילים. יש לעלות עד שהסנטר עובר את המוט, ולהתחיל את הירידה כ-5 שניות לאחר שהייתם למעלה.

שלב 3 -
לרדת מהמתח, עליכם לעשות את הירידה לאט ובזהירות, כמו כן יש לשים לב שאנו לא עוזבים את המוט במכה, ומישרים את הרגליים בזמן הירידה על מנת לא ליפול ולפגוע לעצמנו ברגליים.

לסיכום, מתח זה תרגיל מאוד פשוט ושקל לבצע ללא חשש לפגיעות או עבודה לא נכונה. אם זאת חשוב לבצע את התרגיל במתינות ולשמור על עצמנו בזמן העבודה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה